Bli sikker på at du har tatt imot Jesus og er på vei til Himmelen!

Dersom du ikke er helt sikker på at du er frelst, kan du bli sikker nå ved å be denne bønnen:

 ”Jesus, jeg tror at Du døde for mine synder og sto opp fra de døde. Jeg vil at Du skal være den som bestemmer i mitt liv. Kom inn i mitt hjerte, Jesus. Frels meg, fyll mitt hjerte med Den Hellige Ånd!”

Dersom du har bedt denne bønnen og mente det som står der, så er du frelst.

Det er viktig at du kommer inn i fellesskapet med andre kristne. Derfor bør du ta kontakt med noen kristne du føler du har tillit til eller en levende menighet som tror på den beslutningen du nå har tatt om å følge Jesus. Det er mulig å gli bort fra Jesus igjen..

En dag kommer Jesus tilbake. Han kommer tilbake med stor prakt og stor makt. Hvilket herlig håp vi troende har!

Du spør kanskje: ”Hva må jeg gjøre for å være sikker på at jeg får være med på dette?”

For det første må du omvende deg fra dine synder. Ordet ”omvende” betyr å forandre seg. Du må si til Gud: ”Jeg er villig til å forandre hele måten jeg lever på. Jeg er villig til å forandre hele min livsstil!”

For det andre må vi tro. Tror du? Du sier kanskje: ”Jo, visst tror jeg. Jeg er jo med i menigheten, og jeg tror på Gud og Kristus”. Det er ikke det ordet ”tro” betyr. Ordet ”tro” betyr at du overgir deg selv fullstendig til Jesus Kristus som din Herre og frelser. Du lar ham komme inn i ditt hjerte. Du har et personlig forhold til ham ved å lese i Bibelen (begynn gjerne med Johannesevangeliet), be og vitne for andre. Du må være villig til å adlyde Ham fra dette øyeblikk av…

Du står ansikt til ansikt med Kristus som elsker deg, som døde på korset for deg, som kan tilgi deg, som kan frelse deg. Han kan gi deg ny motivasjon, Han gir deg mål og mening med livet.

Det koster å gjøre det som vi vet er rett, men det lønner seg til alltid…

Lykke til på veien mot Himmelen og det evige liv…