John Bevere oppfordrer til disiplin i gudslivet

John Bevere oppfordrer til disiplin i gudslivet

John Bevere er en av verdens mest etterspurte forkynnere. I tillegg til å ha TV-sendinger i 217 land, utgi bøker i millionopplag og forkynne evangeliet rundt om i hele verden, leder John og Lisa Bevere treningsskolen Messenger International. Bevere har en uredd forkynnerstil og viker ikke tilbake for også å forkynne Bibelens mindre behagelige sannheter. Hans tydelige kall til innvielse og hellighet har gjort ham til en profetisk røst mennesker fra alle kirkesamfunn og kontinenter lytter til:

-Et liv i renhet og helhjertet etterfølgelse av Jesus er ikke noe vi kan produsere selv. Det er en gave Gud i sin kjærlighet tilbyr oss...Hellighet handler om å være hans i alt vi er og gjør.

-Jeg har aldri sett det som mitt kall å kritisere eller forkynne i mot noe eller noen. Jeg ønsker etter beste evne å forkynne Bibelens sannheter, og der Guds sannhet kommer til, må løgn og usannheter uansett vike.

 -Når vi vandrer tett med Gud, har han nåde til å vise oss alle mer av sin sannhet. Det arbeidet jeg står i er tverrkirkelig, og jeg har gleden av å se mange kirkesamfunn fra innsiden. Det jeg ofte ser, er at enkeltforkynnere i alle kirkesamfunn kan ha en tendens til å overfokusere på de læresetningene som skiller det enkelte kirkesamfunnet fra resten av Kristi kropp.

-Min Gud er en Gud som lengter etter å berøre, helbrede og frigjøre mennesker. Derfor opplever jeg at jo mer jeg ber og innvier meg for Herren, jo mer får jeg utrettet av det som ligger ham på hjertet. Det er godt mulig at andre kan leve i kjærlighet, virke i kraft og høre Guds stemme uten å be, men jeg er avhengig av å leve hjerte til hjerte med Gud.

-I alle mennesker finnes det en sterk kraft som vil hindre oss fra et intimt og nært kjærlighetsforhold til Jesus Kristus. Derfor trenger vi av og til å disiplinere våre liv for å høste Guds velsignelser.

-Jeg har aldri vært glad i å skrive, og da Gud ga meg tanker om å skrive, skjøv jeg det fra meg. Men en dag talte Gud til meg og bød meg å skrive. Det ble starten på et forfatterskap der jeg opplever meg selv som en sekretær. Ofte skrives bøkene på få døgn, og når jeg leser igjennom bøkene, vet jeg med meg selv at Den Hellige Ånd er den egentlige forfatteren.

Kilde: KS, 23.03.2007